نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین + قیمت و لینک خرید هم‌بازی طارمی در راه بارسلونا هشتمین طلا به نام امام رضا(ع) | انگیزه بالای والیبالیست‌ها برای طلای پارالمپیک جدیدترین اتهام مدیران سابق مس رفسنجان؛ ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو برای رشوه! حساب‌رسی عملکرد ۴۲۳ میلیاردتومانی فدراسیون کشتی پورموسوی: ۱۸۰ دقیقه باید بجنگیم تا در لیگ بمانیم مجیدی فصل بعد جای نکونام را می‌گیرد؟ پرسپولیس چطور متحول شد؟ امیری موثرتر از بیرانوند و عالیشاه مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره‌بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال (۶ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی العین و یوکوهاما مارینوس در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی ۲ بازی باقیمانده پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر | لیگ ایران در اوج هیجان و اضطراب
سرخط خبرها

نگاهی به مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۴۸۸۵۷
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
نگاهی به مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال
بیست ‌و سومین دوره مسابقات لیگ برتر بسکتبال، بر‌خلاف دوره‌های قبل در ۲ گروه برگزار می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز؛ بعد از گذشت بیش از ۸ ماه از آخرین دیدار‌های لیگ‌برتری برگزار‌شده در بسکتبال کشور قرار است فصل جدید این رقابت‌ها از امروز پنجشنبه آغاز شود. این در حالی است که پرونده فصل گذشته این رقابت‌ها به‌خاطر شیوع و فراگیری ویروس کرونا بدون برگزاری دیدار‌های پلی‌آف و مشخص‌شدن قهرمان بسته شد، بنابراین فصل جدید این رقابت‌ها بدون مدعی عنوان قهرمانی آغاز می‌شود؛ اگرچه در میان ۱۶ تیم شرکت‌کننده، هستند تیم‌هایی که چهره‌ای مدعی برای شرکت در این دوره ماراتن توپ‌و‌تور و سبد به خود گرفته‌اند تا عنوان قهرمانی در مسابقاتی را که به‌خاطر بحران جهانی کرونا برای نخستین‌بار متفاوت از همیشه برگزار می‌شود از آن خود کنند. شیوه برگزاری لیگ‌۹۹ بسکتبال ا‌ز‌این‌جهت متفاوت شده که برخلاف گذشته، تیم‌های شرکت‌کننده در ۲ گروه دیدار‌های مقدماتی خود را آغاز می‌کنند، ضمن اینکه به‌خاطر رعایت پروتکل‌های کرونایی این دیدار‌ها در تهران برگزار می‌شود.


گروه‌بندی ۱۶ تیم لیگ‌برتری

از میان شانزده‌تیمی که برای حضور در این فصل مسابقات بسکتبال لیگ برتر اعلام‌آمادگی کردند به‌جز مس رفسنجان، آفتاب زاگرس اهواز، جوانان ۲۰۲۰ و آینده‌سازان تهران که برای نخستین‌بار حضور در این سطح رقابت‌ها با‌تجربه می‌کنند، سایر تیم‌ها با حداقل تجربه یک دوره حضور در لیگ برتر آماده شرکت در فصل جدید این رقابت‌ها شده‌اند.


رقابت دورا دور مدعیان

اگرچه لیگ برتر بسکتبال در سال جاری به‌دلیل نیمه‌تمام‌ماندن فصل گذشته این رقابت‌ها مدعی قهرمانی ندارد، اما هستند تیم‌هایی که برای دستیابی این عنوان دورخیز کرده‌اند مانند نفت آبادان که ۲ سال پیش در‌مجموع ۴ دیدار فینال برابر شهرداری گرگان عنوان قهرمانی لیگ‌۹۷ را از آنِ خود کرد و به‌عنوان مدعی قهرمانی در فصل گذشته مسابقات هم شرکت داشت. این تیم اگرچه اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد، اما با داشتن مهره‌هایی همچون محمد حسن‌زاده، آرن داودی، رسول مظفری، امیر صدیقی، اشکان خلیل‌نژاد و حامد سهراب‌نژاد و با هدایت دوباره حماد صامری امسال هم جزو مدعیان به حساب می‌آید که در گروه اول رقیبانی مانند شهرداری گرگان دارد. گرگانی‌ها که ۲ سال پیش در رقابت نزدیک با نفت از دستیابی به‌عنوان قهرمانی بازماندند، سال گذشته دیدار‌های مقدماتی را با صدرنشینی به پایان رساندند و به‌این‌واسطه مدعی اصلی در کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آمدند، اما کرونا مانع آن‌ها در ادامه پیشروی برای رسیدن سکوی اول شد.
 
همین مسئله در حضور دوباره شهرداری گرگان در لیگ برتر ابهاماتی ایجاد کرد اگرچه در نهایت این تیم نه تن‌ها وارد مسابقات شد، بلکه با حفظ مهران شاهین‌طبع در رأس کادر فنی و جذب محمد جمشیدی به‌عنوان بمب نقل‌و‌انتقالات خود را در صف مدعیان هم قرار داد. تمدید قرارداد بازیکنانی مانند نوید رضایی‌فر، روزبه ارغوان و کیوان ریاعی در کنار جذب سینا واحدی و اشکان جعفری دیگر‌اقداماتی است که شهرداری گرگان برای این فصل مسابقات و دستیابی به قهرمانی آن انجام داده است.
 
در گروه اول مسابقات لیگ برتر، آویژه‌صنعت مشهد و اکسون تهران را هم می‌توان جزو تیم‌هایی به حساب آورد که با حساب‌و‌کتاب آماده این فصل مسابقات شده‌اند. مشهدی‌ها با هدایت سرجان ایوانوویچ و جذب ۲ بازیکن صربستانی مهیای دیدار‌های خود شده‌اند و اکسون هم با سرمربیگری البرز آب‌کناری و تکیه به کورین هنری، بازیکن آمریکایی که سال گذشته در ترکیب تیم مشهدی بود، برای مسابقات دورخیز کرده است. در گروه اول، مس رفسنجان با مربی گمنام آماده حضور در رقابت‌ها شده، اما حضور نفراتی مانند اصغر کاردوست، محمدرضا خالقی‌فر، سعید محمدی و وحید اسلامی در ترکیب این تیم نشان می‌هد که رفسنجانی‌ها حریف دست‌و‌پا‌بسته‌ای نخواهند بود.
 
با حضور این تیم‌ها، دیدار‌های گروه اول سخت‌تر و نزدیک‌تر از گروه دوم دنبال خواهد شد؛ گروهی که در آن مهرام جزو مدعیان اصلی به حساب می‌آید. مهرام که سابقه چند دوره قهرمانی در ایران و حتی آسیا را دارد سال گذشته هم قهرمانی نیم‌فصل لیگ برتر را از آنِ خود کرد. این تیم امسال هم با در‌اختیار‌داشتن هم‌زمان صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی، محمد اوجاقی، آرمان زنگنه، میثم میرزایی و حامد حسین زاده در صف مدعیان گروه خود قرار دارد. شیمیدر از رقیبان مهرام در گروه دوم مسابقات به حساب می‌آید که بازیکنانی مانند مهراد آتشی، ارسلان کاظمی، عماد سلمانی، «کلوین آمایو» گارد رأس کانادایی با قامت ۱۹۳سانتی‌متر و «ایلوی وارگاس» سانتر ۲۱۲‌سانتی‌متری و اهل دومنیکن آماده شده تا حق خود را از لیگ امسال بگیرد.
 
فرزاد کوهیان و شاگردانش در تیم ذوب‌آهن هم در ردیف مدعیان گروه دوم لیگ برتر بسکتبال هستند. کوهیان که سال گذشته با پتروشیمی دیدار‌های رو‌به‌جلویی در لیگ برتر داشت امسال با فرید اصلانی، سجاد مشایخی، محمد ترابی، محمد یوسف‌وند و وحید دلیرزهان آماده رقابت در کنار دیگر‌مدعیان شده است.
بدین‌ترتیب مدعیان فصل جدید رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به‌خاطر گروه‌بندی انجام شده، رقابت دورا‌دوری با یکدیگر در مرحله مقدماتی خواهند داشت تا در مرحله پلی‌آف بتوانند این رقابت‌ها را نزدیک‌تر و سخت‌تر دنبال کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->